28 maart 2024

Apex Legends – In balans met nieuwe patch

De meest recente patch van Apex Legends zal de game iets meer in balans moeten brengen. Zo zijn er verschillende aspecten aangepakt; van wapens tot en met de dropship.

EA heeft recent een nieuwe patch uitgerold die een aantal dingen veranderen binnen Apex Legends. Wapens, speelbare karakters en zelfs de dropship zijn allemaal onder handen genomen. De patch is ondertussen live, misschien dat je al sommige aanpassingen al gemerkt hebt.
Volgens de Apex Legends subreddit, hebben Gibraltar en Caustic de belangrijkste tweaks gekregen. Zij, samen met Pathfinder, stonden al sinds dag één bekend dat zij zwak waren dankzij hun grote hitbox. Pathfinder heeft een tijdje terug zijn hitbox tweak gehad, nu hebben Caustic en Gibraltar ook een gekregen. Deze flinke jongens worden niet heel veel gespeeld maar daar komt hopelijk verandering in. Caustic en Gibraltar hebben namelijk een passieve ability gekregen genaamd “Fortified”. Deze passieve ability zorgt ervoor dat alle inkomende schade met 10% afneemt, zo ontvangen zij dus 90% “true damage”.
Andere aspecten van Apex Legends zijn ook gekieteld geworden. De Longbow DMR en Havor hebben een buff gekregen, terwijl de G7 + Wingman + Spitfire een nerf hebben gekregen. Ook zal de dropship een stuk vlotter gaan nu ze een andere piloot hebben ingehuurd. Er werd namelijk veel geklaagd over de piloot, deze is uit dienst gezet; daarvoor in de plaats een nieuwe gozer die wel 50% sneller vliegt dan de vorige makker.
De volledige patch notes vind je hier beneden:

Apex Legends Patch 1.1.1 Update Notes

LEGEND BALANCING
CAUSTIC:

  • Fortified Passive Perk added: reduces damage taken by 10%
  • Gas Damage per tick increased: 1 -> 4
  • Ultimate Throw distance increased: 28 meters -> 33 meters

GIBRALTAR:

  • Fortified Passive Perk added: reduces damage taken by 10%
  • Gun Shield health increased: 50 -> 75

WEAPON BALANCING

  • G7 SCOUT / TRIPLE TAKE / LONGBOW DMR
    • Lowered leg shot damage reduction: 25% -> 10%
    • Reduced base weapon sway by about 33%
    • Reduced base sway speed by about 25%
  • LONGBOW DMR
    • Increased fire rate 1.2 -> 1.6
    • Increased magazine size
      • Base mag increased: 5 -> 6 rounds
      • Common mag extender increased: 6 -> 8 rounds
      • Rare mag extender increased: 8 -> 10 rounds
      • Epic mag extender increased: 10 -> 12 rounds
  • HAVOC
    • Increased base magazine size: 25 -> 32 rounds
    • Charge Beam
      • Reduced cost per shot: 5 -> 4
      • Increased close range damage: 55 -> 60
      • Increased damage at range: 45 -> 50
      • Close range damage falloff increased: 35m -> 75m
      • Ranged damage falloff increased: 75m -> 125m
  • WINGMAN
    • Reduced magazine size
      • Base mag reduced: 6 -> 4 rounds
      • Common mag extender reduced: 8 -> 6 rounds
      • Rare mag extender reduced: 9 -> 8 rounds
      • Epic mag extender reduced: 12 -> 10 rounds
  • SPITFIRE
    • Reduced base damage: 20 -> 18
    • Magazine extender attachments reduced
      • Common mag extender reduced: 45 -> 40 rounds
      • Rare mag extender reduced: 55 -> 45 rounds
      • Epic mag extender reduced: 60 -> 55 rounds

ADJUSTMENTS TO GOLD WEAPON ATTACHMENTS:

  • Gold Havoc
    • Now has Turbocharger
    • Now has 1x-2x variable holo site
  • Gold R301
    • Now has 1x-2x variable holo site
  • Gold Wingman
    • Now has digital threat

ADDITIONAL CHANGES

  • JUMP SHIP SPEED
    • Increased the speed of the ship by about 50%
      • We felt that the ship was moving a bit too slow after watching player behavior so we’re speeding it up so players that like to drop later in the flight path don’t have to wait so long.
  • BUG FIXES
    • Fixed UI bug where the wrong percentage would be displayed for all boost badges.