20 april 2024

Preview: Rage 2

Op 14 mei 2019 gaat Rage 2 van Bethesda uitkomen en wij mochten onlangs met de game aan de slag. En dit viel absoluut niet tegen.

Rage 2 is een open wereld first-person shooter ontwikkeld door Avalanche Studios en id Software. Door de technische excellentie van id Software te combineren met shooters met het vermogen van Avalanche om verleidelijke open werelden te creëren met leuke manieren om ze te verkennen, hoe kun je dan fout gaan?
Wij werden losgelaten op een deel van de map waar een set missies klaar stonden, met 90 minuten op de klok werden we losgelaten. De demo bracht ons eerst naar de grootste stad op de map, Wellspring. Dit ziet er allemaal super uit.
Rage 2
Na met wat personen gepraat te hebben gaan we verder. Ook de npc’s in Rage 2 zien er mooi uit en veel hebben een grappige naam gekregen. Nadat we klaar zijn in Wellspring hebben we 2 missies om te doen. Bij de eerste missie komen we aan bij een racetrack. Hier moet ik gaan meemaken en eerste worden. Dit laatste bleek wel wat moeilijker dan verwacht. Niet door de moeilijkheid maar door de besturing. De besturing van voertuigen in Rage 2 laat nog wat te wensen over. Het is goed genoeg voor in de open wereld maar zodra je moet gaan racen dan was het voor mij een frustrerende ervaring. Gelukkig draait het in Rage 2 niet om het racen.
rage 2
De tweede missie was een soort battle arena. Hier moesten we voor een tv show een arena doorvechten. Dit bestond uit 4 levels met elk een aparte indeling en moeilijkheid. Na het winnen kreeg ik punten en hiermee ook het idee dat dit wel eens een los evenement kan zijn wat je zo vaak als je wilt kunt bezoeken. Ben benieuwd wat ze precies allemaal hiermee gaan doen. Helaas was hierna mijn tijd voorbij en heb ik helaas niet vrij kunnen rondkijken of een settlement overnemen.
Rage 2

Wat weten we van het Rage 2 verhaal?

In Rage trof in 2029 een asteroïde de Aarde en veranderde alles in een postapocalyptische hell. Een groot deel van de gamewereld in Rage was woestijn dankzij de catastrofe, en overlevenden vochten met de Authority, een technologisch geavanceerde factie die zichzelf de algehele regering van de Woestenij beschouwde. Rage 2 zal het verhaal verteld in Rage 1 opnieuw bekijken en bevestigen wat er gebeurde na het einde van het originele spel. Hoewel de game een vervolg van het verhaal zal zijn, is het verhaal zo gemaakt dat nieuwe spelers van de franchise zonder problemen kunnen instappen. Rage 2 vindt 30 jaar na de gebeurtenissen van het originele spel plaats en de wereld – compleet met vegetatie, moerassen en biomen – is niet langer een woestenij.
Rage 2
De eerste game ging helemaal over Arks, specialized suspended animation pods die ondergronds verborgen waren en die bepaalde mensen moesten helpen de asteroïde te overleven en de beschaving te herbouwen, als onderdeel van het Eden Project. Als een overlevende van de Ark word je in 2135 ver achter op schema wakker. De Authority werd opgericht door een overlevende van de Ark die het project saboteerde zodat alleen Arks met degenen die hem trouw waren op tijd opdook terwijl de anderen voor onbepaalde tijd begraven bleven.
Rage 2
De eerste Rage eindigde op een vrij onbevredigende cliffhanger. De resterende slapende Arks allemaal geactiveerd werden in de hoop al die overlevenden te brengen om de Authority te bevechten. Je speelt als Walker, een inwoner van een nederzetting genaamd Vineland en een lid van de Rangers. De Rangers gebruiken Nanotrieten, een element uit de eerste game, om zichzelf speciale vaardigheden te geven. Je bent gedwongen om Vineland te verlaten wanneer de Authority komt kloppen. Het lijkt erop dat Walker de laatste van de Rangers wordt na die aanval.

Tim Willits van id Software zei: “We also changed the main character to be someone entirely different, and in this game the main character has a voice and can talk,” “You play as Walker, a character with their own past, and throughout the game Walker will mention important things about the world since “Rage 1″, helping players remember – or learn about – the history of the game.”

Hyped!

Na de Gamescom hands-on was ik al aardig hyped. Nu heb ik een uitgebreide hands-on gehad en de open wereld gezien. Na dit alles geproefd te hebben kan ik alleen maar zeggen, is het nog geen mei? Dit word een echte topper!